Adverteren via zoekmachines

Gerichte campagnes op maat van jouw doelgroep

SEA. Search Engine Advertising ofwel zoekmachine adverteren. Een manier om jouw boodschap, website of webshop via betaalde advertenties op zoekmachines zoals Google in de kijker te zetten bij je specifieke doelgroep.

Het bereik van zoekmachines zoals Google of Bing is heel groot. Dagelijks gebruiken miljoenen mensen Google Search om antwoorden te vinden op hun vragen. Door advertenties in die zoekresultaten te plaatsen, ben jij er zeker van bovenaan de lijst te staan. Heel zichtbaar voor al wie jouw product en dienst zoekt.

Is dit wat je zoekt? Neem dan contact op. Tijdens een vrijblijvend gesprek bespreken we of mijn aanpak matcht met jouw online ondernemingsplannen.

sea -  adverteren via zoekmachines

Mijn plan van aanpak

Dankzij mijn jarenlange ervaring als digital marketeer heb ik een eigen methode ontwikkeld om successen te boeken via SEA. Die methode kenmerkt zich al volgt:

Strategisch

Ik start altijd met een strategische oefening om zowel je doelgroep als je professionele doelstellingen beter te leren kennen. Op basis van die kennis bouw ik een strategie op maat. Jouw doelgroep, jouw onderneming en jouw aanbod zijn uniek. Geen enkele advertentiestrategie kan daarom dezelfde zijn. Naast zoekmachineadvertenties ben ik ook gespecialiseerd in social media ads.

Resultaatgedreven

Dankzij die strategie op maat krijgen we een heldere kijk op concrete gegevens over jouw doelgroep en de markt. Dat laat ons toe om heel specifiek, doelgericht te werken en de resultaten te boeken die jij voor ogen hebt. Of dat nu meer verkeer, meer conversie of allebei is. Elke campagne die ik voor je opzet, richt zich op resultaten via heel specifieke campagnes op maat van jouw onderneming en doelgroep.

Langetermijn

Mijn strategieën vinden een perfect evenwicht tussen kortetermijnresultaten en langetermijnsucces. Dat zeg ik niet zomaar; dat tonen mijn resultaten. Ik ga bewust geen samenwerkingen aan van minder dan 6 maanden. Strategisch denken; onderzoek doen en data verzamelen vraagt tijd. Evenals het optimaliseren van campagnes op basis van de verzamelde gegevens en kennis.

Wanneer zoekmachineadvertenties inzetten?

Weinig mensen die Google Search niet dagelijks gebruiken. Door advertenties op zoekmachines te plaatsen pik je een graantje mee van een kanaal met een bijzonder groot bereik van miljarden zoekopdrachten per dag.

Advertenties staan bovendien helemaal bovenaan de zoekresultaten. Dat geeft een zoekmachineadvertentie een grote zichtbaarheid; het is vaak het eerste resultaat dat gebruikers van zoekmachines zien.

Daarnaast zijn zoekmachines zoals Google uitgerust met veel meer functionaliteiten dan enkel advertenties in de zoekmachines. Denk bijvoorbeeld aan Google Shopping voor webshopartikelen of het Google Display Netwerk dat jouw producten op relevante partner-websites in de kijker blijft zetten. Veel mogelijkheden om jouw aanbod herhaaldelijk in de kijker te zetten.

Als laatste is ook de efficiëntie van zoekmachineadvertenties opmerkelijk. De kans op conversies via strategische SEA-campagnes is heel groot. Dat heeft een positief effect op de ROI van het advertentiebudget. Een ROI die je ook heel makkelijk kan tracken en analyseren. Zo verzamel je eenvoudig data om te weten te komen wat werkt voor jouw doelgroep en wat niet. Kennis die je gebruikt om nog betere resultaten te boeken via je advertentiecampagnes.

 

Google Partner

Digital tales is gecertificeerd Google partner.
Klik hieronder voor meer informatie